Často sa pýtate!

12.02.2024 13:34

1. Koľko by stáli náklady spojené s vydaním knihy? 

- Náklady na vydanie knihy sú individuálne. Líšia sa od toho, koľko chcete kusov, aký papier, aká obálka, či pevná, či mäkká, koľko strán má kniha, či si viete obálku vyrobiť sami, alebo to musíme urobiť My. Naša grafička si berie 20€ na hodinu, to znamená, že ak na obálke robí dlhšie ako hodinu, cena ide hore.

2. Je potrebné, aby som si zabezpečila výrobu kníh, korektúru, editovanie rukopisu, grafiku, zalomenie textu plus prípravy na tlač sama? 

- Ak chcete ušetriť... Určite áno!

Základná korekcia u nás (to je oprava len gramatických chýb) stojí 1€ na jednu normostranu (A4)
Ak máte záujem o profi korekciu vtedy 3€ na jednu normostranu (A4)
Profi zalomenie textu stojí podobne ako korekcia, nakoľko je to časovo náročne (doslova piplačka s každou vetou), no ak nestojíte o profi zalomenie, ale stačí obyčajné, vtedy si neúčtujeme nič.

3. Koľko kusov knihy by sa dalo vytlačiť? 

- Počet výtlačkov záleží od Vás a Vašej finančnej flexibility. To znamená, koľko poviete, toľko Vám vytlačíme, ale musíte brať na zreteľ, že čím vyšší počet  výtlačkov, tým lacnejšie Vás vyjde tlač na jednom kuse. Čiže čím viac, tým lepšie, ale tlačili sme už aj 25 kusov. 

4. Na Vašej stránke taktiež uvádzate, že pomáhate s propagáciou kníh. Mohla by som to teda chápať tak, že viete zabezpečiť, aby sa výtlačky dostali do kníhkupectiev, alebo na Vašu webovú stránku?

- Áno, pomáhame aj s propagáciou. To znamená, že knihu publikujeme na našich stránkach na FB. Ale aj na stránke ako je Okno do sveta poznania. Knihy do kníhkupectiev dodať možné je, avšak musíte mať ISBN (Čiarový kód vzadu na knihe), o ktorý musíte požiadať Vy. Taktiež sa musíte dohodnúť s distribútorom, či Vaše knihy vezmú alebo nie. Síce Vás vieme naviesť, no všetko musíte riešiť samy za seba, nakoľko My to za Vás urobiť nemôžeme. Nefigurujeme ako vydavateľstvo, LEN sprostredkujeme vydanie Vašich kníh za Vaše náklady. 

5. Napísala som celú sériu, konkrétne sa jedná o trilógiu, a tak sa chcem spýtať, či to nie je problém, poprípade, či by sa u Vás dali vydať aj pokračovania. 

- Koľko kníh si dáte vytlačiť je, výhradne, a len na Vás. Odhliadnuc od toho koľko častí má jedna séria. 

6. Na internetových portáloch som čítala, že autorom ide len 10% z jednej predanej knihy, zvyšok si ponecháva vydavateľstvo. (Pokrytie nákladov spojených s vydaním kníh) Preto by ma zaujímalo, ako je to u Vás.

- Predajom kníh na stránke Okno do sveta poznania si neúčtujeme nič, nakoľko knihy, ktoré predávame nemáme vo svojom vlastníctve, ale zasielajú Vám ich samotní autori, ktorí majú knihy u seba doma. Takže platíte priamo im a nie nám. 

 

Stránkou Okno do sveta poznania pomáhame začínajúcim autorom samo-vydavateľom začať. Venujeme sa autorom, ktorí chcú vydávať Svoje knihy sami, teda za vlastné náklady. Stránka vznikla pred pár rokmi. Rozhodla som sa ju založiť, aby som vytvorila miesto, ktoré navedie začínajúcich autorov a nasmeruje ich správnou cestou. Rada poradím a pomôžem, lebo som ešte nezabudla aké ťažké to bolo, keď som začínala s písaním kníh ja. Žiaľ, vtedy nebol nik kto by mi pomohol a tak som sa rozhodla, že vytvorím stránku, ktorá bude pomáhať tím, ktorí to potrebujú. 

Taktiež pomáhame vydávať e-knihy na našom portáli https://www.1000knih.sk/, ktorý je zameraný hlavne autorom samo-vydavateľom, ale nájdu sa tam aj autori, ktorých e-knihy sa posunuli ďalej a boli vydané aj ako knihy cez vydavateľstvo.

Dúfam, že sme zodovedali na všetky otázky a tešíme sa, že nám stále prejavujete dôveru.

S úctou Emily D.B.

 

 

Späť